fredag 22. august 2008

Fremtiden sikret!

Som så ofte før ser verkstedet slik ut;
En Bastard på bruskasser, mens motoren står i jig´en på benken med en eller annen defekt...
Dette tærer på humøret, og fruen lurer på om Vespa kun dreier seg om skruing, eller om det også innbefatter kjøring....

Symptomene var dårlig trekk på lavt turtall.... Så jeg fryktet at pakningen på clutch-siden var gåttt, siden jeg skiftet den selv for en måned siden...

Så etter å ha koplet fra alt av wirer og slanger, fått motoren ut av ramma og opp på benken, startet demontering for splitting av motor...

Etter at clutch´en var ute, var det svinghjulets tur. Oppdaget da til min store glede en kjekk liten renne fra veiva;
Som sees bedre her;
Det er "bare" pakningen på svinghjulssiden som var gåen!
Burde gå kjapt å fikse den, om bare tiden hadde strukket til...

Framtiden er nemlig sikret med en arving!

Marte ble født 21.08.2008, og jeg er nå autorisert bleieskiftarbeider... ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Var vel 21/7 det lille underet ble født? ;) Gratulerer nok en gang! Scootersesongen min sluttet forøvrig brått den 25/7 da GS'n ble stjålet. Fant den noen dager senere uten sidebobler og generelt hardkjørt.. Jaja, bånnfolk som fortjener verdens verste sjebne spør du meg. Håper alt går bra med deg og jenta di!

Mvh, Anders - Restless SC