torsdag 21. august 2008

CNC-clutch

Etter alt for mye tull med "original" Cosa-clutch, kjøpte jeg en CNC-frest Cosa-clutch fra Scooter&Service
Etter hva jeg har hørt, så skulle dette være den ultimate clutch, istand til å tåle mer hk enn jeg noen gang vil få i Bastard´en...

Uansett, den ankom, og den er et smykke!;

Selv om den har dobbelt så mange fjærer som vanlig Cosa, så er den fin-fin for armen!

Men clutch´en fra S&S er ikke helt plug and play.
Den bygger litt mer i høyden, så det kreves litt arbeid med clutch-coveret for at det skal fungere;

Men med god instruksjon fra en eks-president i Restless SC, så gikk det fint.

Så Dremel´en fikk kjørt seg litt;


Så nå burde jeg egentlig vært på veien....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei

... denne CNC-clutchen, kjøpte du den komplett fra Scooter & Service, eller kjøpte du bare "kassa" og satt inn den gamle innmaten?

-Anders-

Anonym sa...

... og betjenes den med vanlig wiretrekk, og fungerer den godt eller "spises" den også?

Snuten sa...

Heisann!

Jeg kjøpte komplett pakke fra S&S.
Så var jeg sikker på at alt fungerte!

Forøvrig en fin-fin clutch!

Bruker vanlig wire ja, noe som fungerer fin-fint! Har ikke merket noe spesiell slitasje.

Det er jo forøvrig ikke clutchen som avgjør om det er wire eller hydraulisk, men clutch-dekselet...

Snuten

Anonym sa...

OK.. fint! Takk for svar og blogg for øvrig. Da må jeg nok gå til innkjøp av noe slikt. ORKER ikke clutch-mas ala det du har hatt.

-A-