søndag 17. oktober 2010

Long time, no see?

Bloggen er ikke død!!

Det har vært stille på blogg-fronten et par måneder nå, men det betyr ikke at det er slutt på livet med klassiske former og totakt...

13-15 august var det duket for Classic Scooterrun 2010 i Trondheim!
Den 11 kjørte jeg til Bergen, slik at jeg var klar til avreise med CSCB om morgenen den 12.

Å kjøre sammen så langt er en ny opplevelse for meg, men det ble en konge tur med scootere av ymse slag;


Turen gikk veldig bra, og på Voss var det klart for påfyll for både scooter og scooterist;

Turen var en drøm med nydelig vær og flotte fjelloverganger;
Overnattingen på vei opp var på Lom, i gode campinghytter.
Dermed hadde vi en sjamør-etappe på 30+ mil den 13 før vi ankom treffet.

Istedenfor å legge ut ca 110 bilder her på bloggen, får dere en link til bildene på Flickr.
Håper dere forstår at dette er bilder som ikke er sortert enda, så ha litt forståelse for det...

Treffet var uansett en suksess slik som CSR pleier å være! -kanongøy!
Ekstra gøy med litt "lokal-ska" fra Ska-frika!

Etter 2 gode dager/kvelder/netter med treff, ble det en tidlig morgen på søndagen...
Da salet jeg opp og gjorde klar for Trondheim-Sandnes på en scooter fra 1965.

Antrekket var regnbukse som var høy i livet med padlejakke oppå. Selvfølgelig over vanlig kjøreutstyr.
Veldig grei måte å holde varmen og å være tørr...
Regntøyet ble tatt av på Beitostølen, da temperaturen var blitt mer levelig og solen var på en skyfri himmel...
Tur-makker de første timene var Ole Marius fra CSCB, som kjørte med meg nesten ned til Lom igjen, hvor jeg tok over fjellet sørover, mens Ole Marius fortsatte mer vest. -takk for selskapet!


Generelt gikk turen over all forventning!
Av teknisk ble det skiftet en gass-wire, og that´s it!

Dog hadde jeg noen få varm-skjærings, men det viste seg å være dårlig tenning.

Uansett, utrolig kjekt å få være på treff uten å måtte styre med kløyving av motor og andre uting!

Takk for treffet!

Ingen kommentarer: