søndag 10. januar 2010

2010

Vinteren har fortsatt godt balle-tak på Rogaland, så med ca 15 blå, er det Night Rider som får kjørt seg. Men det går veldig greit med piggfrie vinterdekk og diverse ekstra-stasj for min comfort.

Uansett, Tante Rød har ingen planer om å prøve seg på snø, så her er det en liten overhaling på gang.
I overkant mye avfetting før en omgang med steamer på den lokale bensinstasjonen gjorde underverker.
Rent og pent;
Litt demontering (faktisk full kløyvings +++) viser at tilstanden er forbausende god! I tillegg viser det seg at motoren er en autolube og har EFL-gear, så det var veldig kjekt å oppdage!
Eneste skuffelsen var standar 7-fjærs clutch. Men har jo en Cosa liggende å slenge...

Slik så sylinderen ut;

Som sagt er planene å sette på et Polini208-kit jeg har liggende. Kun nytt stempel og en boring, så er vi klar. Nesten.

Skal i tillegg til å porte blokka, kappe til en original 57mm veiv.
Øverst på bildet er malen, en Mazzu 57 veiv som stod i Bastard´en en gang i tiden. Den er lokos på clutchsiden, så den fungerer kun som mal.
På standarveiven nederst ser dere hvor jeg har merket av for kapping.
Mangler bare litt verktøy, så er vi igang!

Bilder av resten av motor-kløyvinga blir det foreløping ingenting av, for det gikk ualminnelig knirke-fritt, så jeg glemte å ta bilder...

Men litt bilder av stoa i verkstedet går jo;
Fått ryddet slik at jeg har litt bedre oversikt over inventaret.
Ordenung must sein!

Trur jeg har olje for sesongen også!
Faktisk er SIP Scootershop sin fullsyntetiske 2T-olje for classisc scooter BILLIGERE enn Feiltema sin 2T-olje.
Noe å tenke på neste gang du trenger olje til scoot´en.

Ingen kommentarer: