fredag 17. juli 2009

Psycho-tur til Kjøben, tur-retur på 36 timer...

Som overskriften antyder, ble det en heftig tur-retur til Kjøben.
I løpet av 36 timer kjørte jeg ca 2100km og hentet Night Rider og en god del deler.

Men rart hva man gjør for en scooter;

En stødig sort sak, produsert i det Herrens år 1994. Tysk 12hk-versjon med autolube og elestart.
En kommende stjerne på pendler-himmelen for mitt vedkommende!

Nå må jeg få vist scooteren hos BT, så kan også baklykten bli litt mørkere...

I tillegg til selve scooteren, fulgte det med noen deler.
Dog glemte(!) jeg PX-forgaffelen, så den må ettersendes eller noe.

Så scooter og deler skulle hjem.

Da ble det slik;
En stk PX200 og en haug med deler klemt inn i en stakkars liten Opel Astra kombi...
Men som det viser på bildet, det gikk!

Når det gjelder Night Rider ellers, så trengs det litt vanlig TLC i form av vask og boning, men også nye wirer, plugg og slikt.

Den starter og går fint, men når jeg skiftet gear-oljen idag, var det såpass med bensin i den at den hadde passet bedre i bensintanken....
Så får se om det bare er en tabbe fra tidligere eier, eller om det må skiftes en simmerring.


Forøvrig er det en stk PX200 motor til salgs, den som står i Tante Rød.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei
Vis prisen på gaffelen ikke er for skremmede så tar jeg den
tb@mailenmin.com

Snuten sa...

Heisann!

Delesalget er foreløpig på hold -desverre.

Glemte litt i Kjøben, deriblant gaffel, så må få kontroll på delene før salget blir "offisielt".

Sorry

Unknown sa...

Hei, har nettopp lest bloggen din. Her er det mange fine prosjekter :-)

Jeg bor i Oslo og har 2 vespas for tiden. En liten grønn V50 smallframe fra 67 og en Rally 180 fra 71. Jeg er på utkikk etter en PX200 motor til Rallyen og så at du hadde en til salgs for en stund tilbake. Er den solgt?

mvh
Graeme
soma.ferguson(alfakroll)gmail.com
medlemm i Restless SC