søndag 1. mars 2009

1965 Vespa 180 Super Sport

Endelig...

Etter 2000km kjørt alene på to døgn, var den nye damen i hus;

1965 Vespa 180SS:

Stått mer eller mindre urørt siden 1975

Hentet i Sverige ja;

Bortsett fra salen er scooteren veldig fin

Original-lakk og de opprinnelige merkene for innkjøring mm:

Motoren som har stått siden 1975 går rundt, men ukjent tilstand ellers. Skal byttes ut med en PX200-motor

Reservefelg og "beskyttelse" var selvfølgelig med. Lite om ingen rust her heller.

Tanken så også ok ut.

Oppi tanken var det en illeluktende guffe som sikkert var bensin en gang i tiden. Forhåpentligvis har dette beskyttet tanken mot å ruste innvendig

Eneste skikkelige rusten er under, rett bak forhjulet... -får se hva jeg gjør...

Ei lita rosin var at den originale instruksjonsboken fulgte med.
Forøvrig i meget god tilstand!

Nå får vi se hva planene for damen blir...
Min kone mener full omlakering er på sin plass, men jeg vil forsøke å rubbe ned og polere den originale lakken.

Uansett, det blir kjøre-scooter...
-i motsetning til Bastard´en som er mekke-scooter...

3 kommentarer:

Claus Henrik sa...

Nei nå bgjynner jeg å bli frustret! for er innom Bloggen din hver dag å ser om det er noe nytt ifra SS. Greier nesten ikke å vente lengere nå !! :D:D:D

Kim R. sa...

Javel, her er vi nesten naboer, og jammen santen har du vel ikke fått deg en 180SS du og.

Vi må møtes!

Du er herved invitert til det gule huset v/Belltech (Gausel) for en Vespaprat. Har noen prosjekter på gang... :-)

mvh Kim
1966 180SS
1971+1973+1982 50S

Snuten sa...

Heisann!

En Vespa-sjel i nærleiken!?!?
Meeeeeget bra!

Send meg kontakt info som innlegg her, så kontakter jeg deg ang Roughnecs Scooterclub osv!

(Jeg publiserer selvfølgelig intet av det du skriver!)