tirsdag 17. april 2007

SIP Conversion fork 4

Endelig fikk jeg skrudd gaffelen sammen;
Her ser man hvor mye jeg måtte slipe ned hodet på bolten for å få på Bitubo-demperen
Absurd å tenke på at om jeg hadde valgt et annet merke demper, så hadde alt vært lego-montering..
Men det gikk jo greit, og etterhvert kom skjermen også på plass;
Ikke så alt for mye plass når oljereservoaret til Grimeca også må monteres på gaffelen;

Faktisk så trangt om plassen at oljereservoaret til bremsen stikker noe ut til siden for skjermen;
Prøvemontering med dekk og felg. Blir selvfølgelig litt høyere, men jeg synes det ble bra;
Bra å se at dekket er sentrert sideveis i skjermen;
Ser litt mer av fargen på "bremsetrommelen" nå, men det blir bedre når jeg får lakkert felgen;
Hadde en prøve med å legge meg over gaffelen og komprimere den... Syke ting så fin bevegelse i demperen!!!

4 kommentarer:

Brede sa...

Ser bra ut!
Gleder meg til å se bilder fra resten av monteringen.

Claus Henrik sa...

Måtte du gjøre noen tilpasninger på kjermen for og få den til og passe på PX forstillinga? :)

Claus Henrik sa...

Måtte du gjøre noe tilpasinger på kjermen for å få den til og passe på PX forstillinga? :)

Snuten sa...

Måtte lage nytt hull til side-festet og sveise litt i toppen av skjermen.

Dette skal egentlig være unødvendig, men jeg gjorde det lell...

Men det er ikke PX-gaffel, men PKXL2-gaffel..